Rodinná dovolená v salónním coupé.
Vlakem do Paříže

VLAKY

V 7:25 ráno nasedáme v Říčanech do vlaku směr Hlavní nádraží. Tam přesedáme, já ještě stíhám koupit jednu cestovní Plzeň a dovolená může začít.

TEXT&FOTO: MARTIN BUCHTA | DATUM: 18.7.2022 | 2 MINUTY ČTENÍ

PRVNÍ zastávka Drážďany. Město nákupů, jež není třeba představovat. Naproti nádraží je Decathlon. Pokud máte čas při čekání na přestup (jako my) a zapomenete pár důležitých věcí (jako my sluneční brýle), tak neváhejte a vydejte se tam.

Následuje nejdelší vlaková jízda dne. Čtyři a půl hodiny z Drážďan do Frankfurtu. V sobotu jsem čekal že ICE vlak bude prázdnější (protože jízdenka za 9 eur se na rychlíky nevztahuje), ale opak byl pravdou. Prázdných míst málo, 4 vedle sebe žádné. A protože jsem žádné místenky neměl, jelikož nebyly povinné a chtěl jsem za ně ušetřit 32 eur, vypadalo to, že si sedneme na kufr nebo do jídelního vozu.

ICE DRESDEN-FRANKFURT

Naštěstí jsme objevili prázdné dětské kupé. Naprostý ráj. V polovině sice přistoupila rodinka, která nám vysvětlila, že tam má rezervaci a že bychom tam asi sedět neměli, ale nakonec jsme se tam nějak vešli (my na dvou sedačkách a kufru). V kombinaci s návštěvou jídelního vozu ve stejném vagonu nakonec naprostá pohoda.

Potom přišla poslední a nejočekávanější jízda. Tak můžeme ve zkratce shrnout jízdu TGV. Ikona rychlostního cestování, s oficiální maximální testovanou rychlosti 574km za hodinu.

TGV FRANKFURT-STRASBOURG-PARIS

První překvapení. Naše TGV je dvoupodlažní. Sedíme dole, na konci, a máme štěstí, zase stoleček. Wi-Fi zdarma a po připojení k ní jsme nalézáme palubní portál s filmy a hudbu zdarma, jako v letadle.

Související články

Děti pořád čekají na tu velkou rychlost, ale první polovinu tříhodinové cesty jedeme v Německu, kde to strojvůdce pustí maximálně na 220. To se změní ve Francii. Jediná zastávka je Strasbourg a potom přímo do Paříže.

Nejkratší trasa autem na mapě má 465 km. TGV to ujede za 1h 46 minut.

Konečně je vidět co to je rychlovlak. Když člověk jede vedle dálnice, přijde mu, že auta stojí.

Přijíždíme do Paříže. Spokojení, a mnohem méně unaveni, než jsem čekal. S rozlámaností po jízdě autem se to vůbec nedá srovnávat. Děti mají od teď nový nejoblíbenější dopravní prostředek.

Jsem grogy a jdu spát. Zítra dopoledne budu řešit hotel a odpoledne koupání, takže celý den plno práce, holt dovolená.