Benešovsko! Moderně, zábavně, jen kousek od sebe

KARAVANISTA>KEMPY

Kam vyrazit za relaxem i dětským dobrodružstvím, když se potřebujete kvůli práci motat kolem Prahy? Vyvoněný kemp na Slapech a blízký Farmapark s mnoha zvířaty a zábavnými atrakcemi je cool volba. Všude moc milí lidé, akorát to bude stát kapku peněz.  Zažili jsme výlet, který můžete vyzkoušet s dětmi i vy!

TEXT&FOTO: DAVID SUDA | DATUM: 7.3.2022 | 5 MINUT ČTENÍ

KDYŽ v půlce týdenního výletu z Prahy jižním směrem musím na půl dne zpátky…Snažím se to zpestřit sobě i dětem. Co si užít cestou? Slapy! Byly totiž krásné podzimní dny na konci září, začal jsem se nedávno otužovat – to bude dobrá volba. Krásná koupačka v babím létě. A na Slapech jsem nikdy nenocoval. Na internetu jsem našel nový kemp na Nové Živohošti otevřený první sezonu.

Zaujal mě i popisem nabídky, což má na webu shrnuto do slov – pláž, voda, příroda, luxus. Přijet můžete se svým obytňákem (jako my), nebo si na místě pronajmete moderní zaparkovaný karavan nebo – a to je to zajímavé – luxusní glampingový stan. Chtěl jsem to vidět, bude to zajímavý tip na příští sezonu? Rychlá odpolední porada v našem autě: „Ano, jedeme tam!“

Na náš „nicnemusící“ výlet bez přesných plánů (zahrnující hlavně pobyt v přírodě) jsme vyrazili obytňákem Pilote z roku 2021, který jsme vypůjčili v pražské firmě Karavany Česko. Oproti jindy půjčovanému modelu Adria Matrix je Pilote pocitově o fous méně prostorný auťák, koncipovaný pro 2 + 2 pasažéry. Takže přesně pro nás: já + žena + dcera + její kamarádka ze školy. Jedeme, tak jedeme!

Glamping na Nové Živohošti

Závora, pak ještě posuvná brána. Jsme na místě. Kemp s názvem Marina & Glamping Nová Živohošť je příjemné, moderní místo přirozeně zasazené do svahu ubíhajícího pozvolna k vodě. Dvě štěrkové cesty rovnoběžně směřující z kopce protínají v horní části pravidelné travnaté placy vyhrazené pro karavany a obytňáky, oddělené zelení. V dolní části mezi stromy jsou vidět stany, spíš stanové domy, na které jsem tak zvědavý. Sympatické je, že neviditelné parkoviště pro ne-obytná auta je za plotem vedle areálu, takže prostor působí vzdušně a čistě.

Na konci září, o víkendu, jsme v horní části skoro sami. Jen později k večeru vedle nás zaparkují klidní manželští Obytňákovi. Velké stany s vytápěním jsou naopak z velké míry zaplněné. „Našli jsme to přes Booking. Chtěli jsem někam na víkend s dětmi,“ říká pak večer u velkého ohniště anglicky jeden z hostů. Většina lidí jsou tu cizinci, ovšem žijící v Česku. Od nich také slyšíme název Farmapark Soběhrdy.

Podobný článek

K Vikingům na Zvíkov. Recenze kempu Zvíkov Village

Je to jeden z pouhých tří pětihvězdičkových kempů v Česku. Mezi velké sruby a skandinávské chatky z kvalitního dřeva z Norska a ze Sibiře se krásně vejde i naše obytné auto. Zvíkov Village kemp je totiž jedním z nejlépe hodnocených kempů u nás.

Tam musíte vzít děti, my jsme tam často.

Holky po příjezdu hned vyběhnou z auta a zmizí. Přiběhnou později nadšené z pískového hřiště, kde jsou zapuštěné velké nafukovací míče Skáčou z jednoho na druhý. Já zatím okukuju hygienické zázemí v horní části u brány – jednoduché, čisté, funkční. Opodál velké grily k zapůjčení, níže u plotu velké ohniště s nachystaným, naštípaným dřevem, rádi ho později využíváme. Zjišťujeme, jaká je cena pobytu.

Ceník Marina & Glamping Nová Živohošť

Stání pro obytné auto: 590 Kč/noc

Dospělý/dítě: 120 Kč/90 Kč

Elektřina: 100 Kč

Voda: 50 Kč

Glamping – Mezi stanem a hotelem

Vytahuju z garáže křeslo, uvařím si oblíbený čaj oolong, a chvíli si zažívám místo. Správce občas projede na bezhlučném elektrickém vozítku po areálu. Nedá mi to a ptám se, kdo sem jezdí, o co lidé mají zájem. Jak je to s těmi stany? Aha, když o tom chci napsat, lepší bude mluvit s manažerkou. „Lidé vnímají glamping jako něco nového a jiného, není to ani stan, ani hotel, ani chatka. V Česku to není rozšířené, ale glamping je v mnoha zemích trend,“ říká Zuzana Heralová, která osvětluje pojem glamping = glamourous camping = úžasné kempování.

Myšlenkou je nevzdat se pohodlí a komfortu, přitom ráno rozepnout stan a moct koukat na vodu. „V glampech je ovšem veškerý komfort, elektrické topení i klimatizace, kuchyně, dřevěná podlaha, spíte v postelích. K dipozici máte televizi i wifinu. Snažíme se vycházet vstříc i kvalitou služeb a zázemím, u vody je beachbar, občerstvení, možnosti půjčení paddleboardu i motorové lodi,“ jmenuje přednosti netradičního ubytování paní Zuzana.

Přecházíme k cenám, které zajímají většinu lidí, z nichž mnoho se pak diví. „Týdenní pronájem stojí 35 tisíc za týden, ale je tam 6 postelí.

Každé lůžko tak vyjde na tisícovku na noc, což máte podobné, jako když si v sezóně půjčíte obytňák,“ popisuje trefné srovnání.

„Jasně, za ty peníze bych mohla jet s rodinou do Itálie, ale my nemáme ambice konkurovat apartmánu u moře. Je to prostě nový druh zážitku,“ podotýká Zuzana Heralová. Zjišťuju, že firma provozující kemp vlastní i zmíněný Farmapark Soběhrdy vzdálený pár desítek kilometrů. „Zaparkuju tam obytňákem?“ – „Úplně v pohodě.“ No vida, propojující střípek do mozaiky naší cesty.

Další článek

Designéři jdou s dobou. Vyhoví ženám, rodinám i vyšším cestovatelům

Trend posledních 10 letech ukazuje enormní vzestup žen-cestovatelek. Mění se proto i přístup designérů interiérů „domovů na čtyřech kolech“.

Vítejte v Soběhrdech

Tohle jsem nečekal. Farmapark je obrovská hala, obrovské parkoviště, ale hlavně obrovský přírodní areál v kopečkovité krajině připomínající výhledy od karlštejnského golfového hřiště. Jsou tu v ohradách zvířata chovaná na farmách celého světa – velbloudi a pštrosi, klokani a lamy, i skot watusi s obrovskými rohy. „Nekoukáte jen přes ohradu, ale máte možnost si je pohladit a nakrmit,“ říkala nám už známá Zuzana Heralová s tím, že areál se tu rozrůstá už sedm let.

„Juchů,“ volají holky, které hned po vstupu míří na poníky. Počítejte s tím, že peníze tady budou létat – protože sem jedete s dětmi, že jo. V areálu můžete platit žetony, které koupíte u vstupu. Lanové centrum s nafukovacími trampolínami v dolní části je zdarma, ale když chcete na motorové čluny, nebo sjet na nafukovačce jednu ze dvou drah, žetony cinkají po dvou. Parkování s více než sedmimetrovým obytňákem je na rozlehlé ploše zcela bez problémů. Parkujeme přímo u plotu areálu, takže výhled je báječný.

„Neustále něco budujeme. Teď máme i vytápěnou vnitřní hernu, která je obrovským benefitem. Jsme schopní nabídnout zábavu, i když je horší počasí. V areálu je i několik míst s nabídkami občerstvení a restaurace, kde se snažíme vařit z lokálních zdrojů,“ dodala manažerka areálu, který je zaměřen na menší i větší děti do 12 až 13 let. Otevřeno tu mají pouze od března do konce října. Stihli jsme to akorát.

Zuzana Heralová

Závěrečné hodnocení zní: holky si Soběhrdy totálně užily, během několika hodin se vyskotačily, vyzkoušely atrakce, krmily a hladily zvířata, prostě nadšení. Moje prvotní nechuť z hromady lidí u vstupu opadla v areálu, který je tak velký, že se i davy lidí hravě rozprostřou. Měl jsem tak klid, když jsem potřeboval. Bezva procházka. A na kemp na Slapech vzpomínám rád. Blízkost vody (s podzimním koupáním!), travnatá pláž, stromy, nachystané ohně, super zázemí. Jo!

TIP na závěr: Už v roce 2022 má firma provozující kemp i Farmapark otevřít v blízkém Benešově největší přehlídku virtuální reality a světelné show v ČR s názvem Quantario. Pohlídáme si to! Vroooooom